سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک ساعت در .....

گفتم چه بنویسم که با یادداشت های قبلی متفاوت باشد

                       --------------------------------------------------

                             پیشاپیش از دوستان زنجانی پوزش میطلبم 

                            ------------------------------------------

درچند ماه گذشته روزی با خودروی سواری شخصی به شهر زنجان رفتم ؛ البته مقصد من شهرستان

 بیجار بود .

ساعت 5 صبح از تهران خارج شدم ؛ چون فرصت داشتم به سمت زنجان حرکت کردم و ساعت هشت

وارد زنجان شدم ؛ تصمیم گرفتم صبحانه خورده و گشتی در شهر بزنم طی ساعتی که در شهر زنجان

بودم چهار بار با افسران راهنمایی و راننده گی روبرو شدم ؛اولین بار که در حال و هوای  راننده گی

در تهران بودم ! افسر موتورسواری رادرکنار خودروام‘مشاهده کردم که به سبک اشاره می خواست

با من ارتباط برقرار کند . چون شیشه بالا بود متوجه نشدم  لحظه ای ایستادم و شیشه را پایین آورده

سوال کردم ‘ به زبان ترکی چیزی گفت متوجه نشدم .کنار خیابان ایستادم و -

گفتم: گویا شما توجه ای به قانون و مقررات اجتماعی ندارید !؟

گفت: اما به فارسی ‘ شما توجه به مقررات رانندگی ندارید!؟ بعد من..... !؟

گفتم: چطور شما راننده گی مرا می بینید ! اما قوانین اساسی و مهم  برای شما اهمیتی  ندارد  و به

چشم نمی آید !؟

گفت: چطور!؟

گفتم: شما بفرمایید اشکال راننده گی چه بوده!؟

گفت: شما آرام حرکت می کنید و می ایستید ‘ چند لحظه بعد حرکت و باز توقف ‘ چند  دقیقه هست که

شما را اینگونه می بینم /

گفتم: راننده گی من هم چون همه روزه است (بدانید ‘ ره رو آن است که آهسته و پیوسته رود / نه .

....‘ گفت: راننده گی در تهران ... این چگونه است ؟

گفتم: اگر چند ماه گذشته در تهران بودید !! همین می دیدید ‘افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون

مجوز به خیابان ها می ریختند علاوه بر ایجاد نگرانی برای مردم و وارد کردن خسارت فراوان باعث

ایجاد ترافیک شدید می شدند‘ و هم قانون را زیر پا می گذاشتند و هم حقوق مردم را پایمال می کردند

خوب درچنین ترافیک رسانه ای که یک راده به حساب می آورند باید لحظه ای ایستاد و تامل و مجدداَ

همین رویه را تکرار کرد . ( در یک چنین فضای آشوب و اضطراب ‘‘‘!!! تصمیم چیست؟)

بهر حال با آقای افسر خداحافظی کرده و به راه ادامه دادم تصمیم  گرفتم به بازار بروم  و ( بیر تعداد

پیچاق آلام ) اما چون تشنه شده بودم در مقابل فروشگاهی توقف کردم و‘‘‘ایسته دیم بیر سو قابچاقی

آلام ‘‘‘ بعد از برگشت افسر راهنمایی در کنار خودروام ایستاده بود ‘ قبل از اینکه ایشان صحبت کنند

گفتم: جناب من ترکی بلد نیستم لطفاَ فارسی صحبت کنید .

مجدداَ گفتم: چیزی شده!؟

گفت: دوبله پارک کردی !

گفتم: من پارک نکردم چند لحظه توقف داشتم ‘ چطور مگه!!؟

گفت : خوب خلافه /

گفتم: چرا!؟

گفت: این همه جای پارک و ‘ دوبله !!!

گفتم: کدام جای پارک‘! در خیابان حتی برای یک خودرو هم جای پارک نیست ‘! چاره ای نیست برای

چند لحظه مجبور به ایستادن دوبله هستیم .

گفت: آقا این همه جا ‘ پس از لحظه ای دیدن و دقت متوجه شدم که در تهران  نیستم ‘ بلکه در شهر

ذیگری هستم ‘ به جناب ستوان گفتم ببخشید من فکر کردم در تهران هستم ‘ زیرا در تهران افراد بی

مسئولیت و خود خواهی وجود دارند که با ایجاد بلوا و قائله و آتش زدن و بستن  راه باعث می شوند

راهی  برای عبور نباشد و خودرو ها بناچار دوبله  یا سوبله و ... بایستند . با ایشان  نیز خدا حافظی

کرده به حرکت ادامه دادم ‘ برای رفتن  به  بازار و خرید  پیچاق آشپزخانه  باید آدرس می گرفتم ‘ در

حین حرکت راننده  خودروی کنارم را صدا زدم  تا آدرس را بپرسم  هر دو  می بایست آهسته  حرکت

می کردیم تا بتوانیم صحبت کنیم و صدای  یکدیگر را بشنویم و این باعث  شده بود تا  عرض خیابان 

بسته و خودرو ها ی پشت سر ما به آرامی حرکت کنند  که تعدادی از راننده گان اقدام  بوق زدن پی

در پی نمودند .دراین هنگام من نیز شروع به بوق زدن کردم ‘این بار نیز با یک افسر وظیفه شناس 

روبرو شدم /

پرسیدم جناب دیگر چه شده ؟

گفت: چرا بی جهت بوق می زنی ؟

گفتم: این همه بوق زدن شما فقط به من می گویید و اعتراض می کنید !؟

گفت: اونها به واسطه شما که راه را بسته اید بوق زدن شما که جلویتان باز بود ‘ چرا؟

گفتم: در تهران جلبک هایی در خیابان راه می افتادن و بی خود شروع به زدن بوق می کردند و اگر

راننده ای بوق نمی زد ‘ شیشه و بدنه خودرو را شکسته و داغون  می کردن ‘ لحظه ای  فکر کردم

با این عده ی شرور روبرو شدم!

بهر حال این نیز بگذشت إ پس از خرید با شهر زنجان ‘‘‘ آلاه تاپشرب  زنجان دان بیجارا طرف گدیم

این ماجرا ادامه دارد . اما جون قصد ندارم دوستان را خسته و آزرده کنم همین جا خاتمه می دهم

 

 

 

 


ترفندی د یگر

گرفتاران در گرداب خود ساخته ؛ در کجا ؟ و چه گونه می اندیشند!!!؟

فتنه انگیزان که در خیال توهم آلود خود سال ها در پی جدایی دین از حکومت بودند

از ماهها قبل ازانتخابات دهم ریاست جمهوری با هدایت ورهبری برخی از دولت ها

و رسانه های بیگانه برنامه ریزی تحت عنوان  سیزده موج  تا اوج را نمودند . اما

از آنجا که توهم  چیزی جز جهل  و غفلت به همراه ندارد ؛ اینان نیز در فهم خود از

وجود مقدس و ملکوتی چون رهبری حکیم ؛ فرزانه ؛ دوراندیش ؛ شجاع ؛ و ........

رفیق اعلی و هم چنین امت پایدار و تجلی آفرین خمینی کبیر(ره) و خامنه ای عزیز

غافل شده با جهالت وخود خواهی همراه با کفر جحودی خواسته یا نا خواسته درپی                     

اجراء خواسته های بیگانه گان  برآمد ند .

آنچه گذشت ؛ چیزی  جز آشکار شدن چهره فتنه و رسوایی قائله آفرینان در پیشگاه  

ملت بزرگ ایران اسلامی نبود .

آخرین مرحله طرح آنان ؛ در روز عاشورا (06/10/1388)  که با هتاکی  تمام  و 

حرمت شکنی به  ساحت مقدس امام حسین (علیه السلام) ؛ با حضور بی نظیر مردم 

خدا جوی ایران اسلامی به رسوایی هر چه بیشتر سران فتنه انجامید .

فتنه انگیزان چون همه نقشه های خود را خنثی و نقش بر آب دیدند ؛این بار ترفندی 

دیگر را کلید زدند ؛ و با استفاده از سایت های مختلف ونرم افزار های گرافیکی و...

در پی یار گیری مجازی برآمدند.ازطرفی برای کم رنگ کردن حضورمردم درراهپیایی

22 بهمن اینگونه القاع می کنند که مردم در 9 دی  صرفاً بخاطر محرم و امام حسین

آمدند ؛ حال آنکه همین حضور میلیونی مردم را نیز نفی می کردند . اینان با رای گیری 

مجازی ؛ و جعل تصاویر و ایجاد  توهم خیالی اما با آشفتگی ؛ درهم ریختگی  و جنون

 در پی راه خروجی ازاین  بن بست کورهستند ؛ که بار دیگر یادآورمی شویم ؛ تنها راه

نجات اجراء  فرامین  ولایت امر مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله العظمی  خامنه ای

است و بس /


توطئه نرم ...........و عبرت ها

نقش دولت ها و رسانه های غربی درآشوب های 88

نقش دولت ها و رسانه های غربی در تحریف ؛ تحریک و خط دهی به آشوبگران

و به دنبال آن همراهی عده ای از ساسیون و گروه های احزاب نما و کشاندن بخشی 

ازمردم  به این حرکت خائنانه به رهبری بریتانیای استعمارگر :  موضوعی  قابل

تامل و عبرت آموز است .

دهمین انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و فراتر ازرای اکثریت پیروزواقعی

مردمی بودند ؛ که با مشارکت بسیار بالا و چشمگیرشان جهانیان را به حیرت وا

داشتند .

اما دشمنان ؛ ساختارشکنان ؛ بد خواهان و آشوبگران که نقش پیاده نظام وعمال

را داشتند؛ با برنامه های ازپیش طراحی شده ؛ با ایجاد قائله و آشوب و کشاندن

آشوبگران به خیابان قصد عملی کردن دسیسه های  خباثت آلود و توطئه نرم را

داشتند؛ که هم چون گذشته با همشیاری و حضور مردم؛ دشمنان و فتنه انگیزان

رسوا و چهره پلیده شان نمایان گشت .

در این بین رسانه های انگلیسی به ویژه بی بی سیانگلیسی و فارسی در راستای

استراتژی  مقابله با  نظام  مقدس جمهوری اسلامی ابتداء  فعالیت هایی در جهت

فضا سازی وسوق دادن مردم به سمت بی تفاوتی داشت؛ سیاست وداخله جویانه

بریتانیا ورسانه های آنهادراین مقطع تلاش برای مصادره فضای سیاسی وداشتن

نقش سخنگوی مخالفان را از طریق کمپ دو نامزد؛ با هماهنگی رفتار سیاسی  -

روانی را بر عهده داشت(اهمیت انتخابات برای لندن تا حدی بود که 55 خبرنگار

از انگلیس در ایران حضور داشتند)

جریانی که در پی کودتا ی نرم  بودند طی  چند ماه کوشیدند با ایجاد موج  جدیدی

به مشروعیت  نظام  ضربه بزنند و دور جدید جنگ روانی سیاسی را آغاز کردند

و با رفتار و گفتار ساختار شکنانه و حتاکانه به ارکان نظام وائمه اطهارواعتقادات

امت اسلامی ایران می خواستند آخرین تیر ترکش  خود  را به  هدف  خود ساخته

بنشانند که این بار نیز به ره به جایی نبردند .

و باید گفت هم چون گذشته راهشان به باطلستان است .

باید گفت  تاکتیک  بریتانیای استعمارگر و خائن و آمریکای جنایتکار و خبیث ؛ قبل

حین و بعد ازانتخابات با ایجاد موج نرم وتبدیل آن به کودتای(براندازی) نرم علیه

حاکمیت نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی  شده که  تا کنون  با  سیزده

طرح  شیطنت آمیز و خباثت گون  جز ذلت و سر شکستگی جهانی چیزی به دست

نیاورده اند .

آنانی که از صف امت اسلامی  جدا شده اند و به واسطه این ترفندها برای خود و

دیگران راهی  جز نیستی و فرو رفتن در باتلاق مهیا  نمی بینند ؛ عبرت گرفته و

به پل های پوشالی که از آن عبور کرده اند؛ بنگرند و بدانند که برای بازگشت به

سوی خداوند وآغوش ملت اسلامی ایران راه(هر چند سخت)هم چنان گشوده است

تکیه به ولایت کنید !!!!!! نه به بازنده گان انتخابات و بوق های سربی دشمنان /

                         


حماسه چهارشنبه

چهارشنبه  09/10/1388

چه روزی بود ؛ ظاهرآ یک روز مثل همه ی روزهای تقویم

اگر اینگونه بود ؛ چرا  پنج قاره زمین در تلاطم بود ؟

یک روز به تنهایی و این همه سخن ؟

چگونه روزی بود ؟

چرا تمام صفحات عالم بی مهاوا در نوشتن سیر می کردن

همه ی نقش نگاران ؛ به چه خیره شدن ؟

چرا ؟ صفحات کاغذ ؛ دیجیتال ؛ دوربین ها و.... را یارای ثبت این روز نبود

در جایی که چشم ها خود سخن می گویند .

در گستره ای که قدم ها و دست ها زیبایی می آفرینند .

در هستی که پروانه ها سرود عشق سر می دهند .

زمان را چرا یارای حضور نیست /

اینان کیستند که هر لحظه فشرده تر ؛ منسجم و یک سخن راه  می پیمایند .

اینان کیستند که جهان را در سیطره خود دارند.

اینان کیستند ؟

حماسه سازان نور ؛ مردان مرد و زنان نینوایی ؛ زنانی که خسم را در بارگه خود

خم می کنند و می شکنند.

حماسه سرایانی از خیل خمینی و خامنه ای؛ از خیل یاران سفر کرده هشت سال دفاع مقدس

اینان مردان ؛ زنان ؛ کودکان و... هستند که همه ی عالم را وادار به ثبت روزی ابدی کردند. هر چند فرومایگان دنیا طلب تاب دیدن آن را نداشتند.

روز سیزدهم محرم سال 1431 روز خروش امتی حسینی بود .

امتی که برای کوبیدن و رسوا کردن رسوایان عالم در یک غالب و یک تن با غریوی

رساء دژخیمان و حتاکان و ساختار شکنان را به بیگوله ها فرستادند.

روز سیزده محرم همه یک فریاد داشتند . چه زیبا صحنه ای خداوند برپا کرده بود.

همه شور و شوق ؛ کودکان چه با انرژی و عاشقانه سخن از ولایت می گفتند .

نیازی به سوال نبود ؛ شاید ؛ شاید برای اولین بار می دیدم که چهره ها خود سخن

می گویند . به هر انسان دلداده که می نگریستی عشقی سرا پای وجودش را فرا گرفته

عشق ولایت ؛ عشق حسین(ع) اما می سوختن بیاد سوختن زینب کبری(س)

جالب بود ؛ عکس های جدید ؛ شعارها و مطالب جدید ؛ اما آنچه که جلوه می نمود

حضوری فرا تر از روزهای بیست و دو و بهمن و در یک جسم که تقدیم رهبری شد . 



 


تهدید نرم

تهدید نرم و مفهوم آن

تهدید نرم مجموعه ی اقداماتی است که باعث دگرگونی هویت فرهنگی والگوی رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی شود .

تهدید نرم نوعی سلطه درابعاد سه گانه؛ حکومت؛اقتصاد وفرهنگ است؛ که ازطریق  استحاله الگوهای رفتاری دراین حوزه ها؛ایجاد شده ونمادها و الگوهای نظام سلطه  جایگزین آنها می گردد .

با این نگرش؛ تمامی تحولاتی که موجب شود تا اهداف وارزش های حیاتی یک نظام  سیاسی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی به خطر افتد ؛ یا باعث ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی       در عوامل تعیین کننده هویت دینی و ملی گردد .{تهدید نرم نامیده می شود‌}

تغییرات حاصل از تهدید نرم : درونی ؛ آرام ؛ ذهنی و تدریجی و با استفاده از       تبلیغات رسانه ها ؛ احزاب ؛ تشکل های صنفی و قشری و شیوه القاء و اقناع           انجام می گیرد .

هدف از تهدید نرم : تاثیر گذاری بر انتخاب ها و کنترل فرآیند تصمیم گیری و            شیوه اطلاع رسانی  و تغییر نظام ارزش هاست  که منجر به استیلای سیاسی          فرهنگی و اقتصادی به مبانی اندیشه و رفتار یک ملت می شود .

عرصه ها و ابعاد تهدید نرم

عرصه های تهدید نرم : فرهنگی؛ سیاسی؛اجتماعی واقتصادی را شامل می شود           از تهدید فرهنگی به تهاجم  فرهنگی و تهدید نرم نیز یاد می شود ؛  که به  دنبال           ایجاد انواع بحران های فرهنگی  و سیاسی در جامعه برای دستیابی  به اهداف و      اغراض سیاسی و مخرب است .

  ابعاد تهدید نرم

تهدید درعرصه فرهنگی :                                                                                               @  تهدید باورها و اعتقادات                                                                                            @  تهدید ارزش های سیاسی                                                                                            @  تهدید نمادها و الگوهای رفتاری                                                                                 @  تهدید خود باوری شخصیت                                                                                          که تمامآ در سطوح مردم ؛ خواص ؛ نخبگان و نیرو های مسلح صورت می گیرد . 

تهدید در عرصه سیاسی :

دولت ها به عنوان واحدهای سیاسی در نظام بین المللی بامؤلفه های جمعیت ؛ قلمرو ؛ حکومت  حاکمیت و نظام ارزشی ؛ مشخص و شناخته می شوند . این واحدها همواره با تحولاتی در داخل          و خارج مواجه اند برخی باعث افزایش قدرت سیاسی و برخی موجب تضعیف می شود . 

در تهدید نرم ؛ دشمنان و بد خواهان از بحران های سیاسی شامل هویت ؛ مشروعیت ؛ مشارکت     نفوذ و توزیع استفاده می کنند .                                                                                           هویت : برانگیختن شکاف های قومی ؛ نژادی ؛ مذهبی ؛ تحریف و تحقیرتاریخی و..... می تواند         به بحران هویت منجر شود .

مشروعیت : ایجاد  شکاف بین مردم  و رهبران ؛  نبود  حمایت مدنی به تصمیمات و شکل گیری          نا فرمانی های مدنی در جامعه بحران مشروعیت بوجود می آورد .

مشارکت : انگیزه زدایی  و دلسرد کردن مردم برای حضور در عرصه های تعیین  کننده  کشور   مصادیق بحران مشارکت است .

نفوذ : تلاش برای تآثیر گذاری بر اراده و تصمیمات ؛ نخبگان ؛ خواص و رهبران با ارعاب  یا       تطمیع و ..... از مصادیق بحران نفوذ به شمار می آید .

توزیع : توزیع نا مناسب ثروت ؛ شآ ن اجتماعی و امنیت در بحران توزیع مؤثر است .

مجموعه این موارد قدرت نرم یک نظام سیاسی را کاهش می دهد و به طور

طبیعی آن نظام را در برابر تهدید نرم آسیب پذیر می کند .